Älgjakt

Hejsan kom typ nyss hem från Älgjakten,
Vi åkte typ kl halv 7 mot rätan, sen stod vi och pratade med dom andra i jaktlaget.
sen åkte vi vidare och parkerade bilen och släppte hunden, och jag och pappa gick ut bland myrar och teräng!
En hund i jaktlaget skällde "ståndskall" hela tiden, men vi såg han ingenstans.
Sen försvann våran hund från GPS:en och vi hörde eller såg ingenting av han
men när han kom tillbaka efter ett tag var han på en HELT annan plats.
Så vi ropade på Kim som satt ungefär där hunden var, och precis efter vi frågat om han var där,
så small det ett skott och det vart tyst sen svarade Kim att "ja, Affe (hunden) var där och han tog med sig en älg"!
Så då fick han skjuta för han.
Så stod vi där och pratade så ringde en till pappa och sa att han hade precis skjutit en!
Efter det så tog vi med oss dom in i byn och då satt jag mest och gosade med hundarna
Så det vart en lyckad dag med 2 älgar och 2 lyckliga hundar.
Jag är ganska trött just nu, men ikväll tror jag att jag ska ut på byn och kolla läget lite.

Fina Affe !




Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

Mejladress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: